۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

سیزده رفتار مختلف کاربران در فیس بوک

راهنمای استفاده از فیس بوک

فیس بوک بدون شک یک رسانه همگانی است و هر آدمی از هر نوع و دسته ای را در فیس بوک می توان پیدا کرد. اما در این مطلب نیمه جدی، نیمه شوخی شاید بتوان گفت از نظر رفتاری کاربران در فیسبوک، هر کاربر فیس بوک در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

دسته اول کاربران فیس بوک:   ناظرین

کاربران ناظر مرتب فیس بوک را چک می کنند و همه چیز را زیر نظر دارند، همه پست ها را می خوانند و استاتوس ها را دنبال می کنند، حتی چک می کنند چه کسی به چه پستی لایک داده یا در کامنت های زیر هر پست چه خبر است اما خودشان هیچ وقت اظهار نظر یا فعالیت آشکاری انجام نمی دهند.

دسته دوم کاربران فیس بوک: زبان بسته ها

کاربران زبان بسته آندسته از کاربران فیس بوک هستند که هیچ وقت حرف نمی زنند یا چیزی از خودشان نمی نویسند، حداکثر فعالیت این کاربران لایک دادن است گاهی هم در بخش نظرات به شکلک درآوردن یا گذاشتن آدمک ها بسنده می کنند زبان بسته ها در اوج احساسات ممکن است بنویسند: ای ول یا lol

دسته سوم کاربران فیس بوک: بچه معروف ها

بچه معروف ها بی دلیل با همه در فیس بوک دوست می شوند، برای این ها مهم نیست که بعضی تحقیقات نشان می دهد داشتن تعداد غیر متعارفی دوست در فیسبوک نشانه خودشیفتگی محسوب می شود ، نتایج بعضی تحقیقات دیگر، نشان می دهد ذهن انسان توان داشتن بیش از ۱۵۰ دوست را ندارد ولی خوب بچه معروف ها براحتی با چهار پنج هزار نفر دوست می شوند.

دسته چهارم از کاربران فیس بوک: بازیکنان

بازیکنان عاشق بازی های تحت فیسبوک هستند از فارم ویل و انگری بیرد گرفته تا پوکر و تتریس بازیکنان تمام روز به تنها، با غریبه ها، با کامپیوتر مشغول بازی کردن هستند و با دوستانشان هم برای این دوست شده اند که آنها را به بازی های مختلف دعوت کنند.

دسته پنجم از کاربران فیس بوک: مصلحان

کاربران مصلح مسوولیت رساندن پیام های خداوند را به کاربران فیسبوک بر عهده گرفته اند و در هر پستی که می گذارند از خدا و راه های رسیدن به او می گویند.

دسته ششم کاربران فیس بوک: دزد ها

کار کاربران دزد فیس بوک دزدیدن استاتوس، عکس، نوشته و هر چیز جالبی است که پیدا کنند و عادت ندارند این چیزهای جالب را بازنشر (  Share  ) کنند بلکه حتمن باید آن را به اسم خودشان یا در پیج خودشان منتشر کنند این دسته کاربران معمولا لایک کردن پست های بقیه را نیز دوست ندارند.

دسته هفتم کاربران فیس بوک: نا امید ها

نا امیدها از زندگی خود و همه چیزهای مربوط به آن متنفرند، روی صادق هدایت را سفید کرده اند و در هر پست و پیامی که می گذارند از بدبختی و پوچی و نا امیدی می نویسند ناامیدها تبحر خاصی در پیدا کردن و منتشر کردن آهنگ های یاس آور دارند.

دسته هشتم کاربران فیس بوک: سوپر فن ها

سوپر فن ها معمولا از خودشان چیزی نمی نویسند مثل ناظرها، سوپر فن ها هم اهل نظر دادن و مشارکت در گفت و گو ها نیستند اما هر پیج و گروهی  که به دستشان برسد لایک می کنند و عضو می شوند.

دسته نهم کاربران فیس بوک: بازاریاب ها

این دسته فیس بوک را به بازارهای حراجی تبدیل می کنند و مرتب برای دوستانشان دعوتنامه رویدادها و event می فرستند یا اگر سایت یا پیجی داشته باشند مرتب بقیه را به ان دعوت می کنند و لینک های تبلیغاتی را باز نشر  می کنند برای اینها فیس بوک هیچ معنایی غیر از تبلیغ سایت یا پیج خودشان ندارند.

دسته دهم کاربران فیس بوک: با نمک ها هستند

با نمک ها سعی می کنند بقیه را بخندانند ، از جوک های با حال تا لطیفه های خنک هرچه ببینند یا به ذهنشان برسد می نویسند. با وجود این همه تلاش همیشه هم با نمک نیستند. اما جداقل از نا امیدها بهترند.

دسته یازدهم کابران فیس بوک: گزارشگر ها

گزارشگر ها فقط لینک اخبار را منتشر می کنند هر کدامشان یک خبرگزاری هستند و رسالت خبررسانی به دوستانشان را به عهده دارند، گاهی دنبال کردن گزارشگر ها خسته کننده است، گاهی هم یک گزارشگر با سلیقه همیشه اخبار مهم را به اطلاع دوستانش می رساند و در وقت بقیه را در گشتن دنبال اخبار مهم صرفه جویی می کند.

دسته دوازدهم کاربران فیس بوک:  مدل ها

مدل ها که به طور معمول دختر و در بعضی موارد پسر هشتند با گذاشتن یکی دو عکس جذاب برای پروفایل و کاور فیس بوک تعداد زیادی کاربر ساده دل را تشویق می کنند که برایشان درخواست دوستی بفرستند اما مدل ها درخواست های دوستی را قبول نمی کنند در نتیجه تعداد زیادی دنباله رو یا Follower بدست می آورند.

دسته سیزدهم کاربران فیس بوک: خشونت طلبان

خشونت طلبان از فیس بوک برای اعتراض های گروهی تند و گاهی زننده استفاده می کنند، به طور دست جمعی و گاهی با دلایل نامربوط به یک نفر، یک موضوع یا یک پیج گیر می دهند و هرچه ناسزا در توان دارند به او نسبت می دهند. خشونت طلبان با نفرت نیز رابطه ای دوستانه دارند و پیج های مختلفی با عناوین نفرت آمیز درست می کنند، از این متنفرم، از آن متنفرم، عبارت اصلی در نامگذاری پیج های مورد علاقه خشونت طلبان است. اگر می خواهید با یک خشونت طلب دوست شوید نگاهی به پیج هایی که لایک کرده است بیندازید حتمن چند پیج با اسامی نفرت آمیز در میان آنها پیدا می کنید.

دسته بندی بالا عمومیت ندارد هرکاربر ممکن است در مواقع مختلف رفتارهای مختلفی از خود بروز دهد، علت محبوبیت فیس بوک شاید این باشد که آزادی عمل زیادی به کاربرانش می دهد که نوع رفتار و معاشرت های اجتماعی خود را در این شبکه اجتماعی آنگونه که دوست دارند تنظیم نمایند.

نوشته سیزده رفتار مختلف کاربران در فیس بوک اولین بار در راهنمای استفاده از فیس بوک پدیدار شد.


سیزده رفتار مختلف کاربران در فیس بوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر