۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

دزدگیر متنی

سایت کتاب ۱۱۳

کپی اسکیپ نام یکی از معتبر ترین سایت‌های مقابله با سرقت محتوا به صورت متن است. کپی اسکیپ با دقت بالا متن های کپی شده را پیدا می کند. دقت کپی اسکیپ در حدی است که به لحاظ حقوقی ابزاری رسمی برای بررسی و اثبات سرقت محتوا محسوب می شود.

می توان با وارد کردن یک آدرس وب یا URL نسخه های کپی شده و درصد مشابهت متن در صفحات مختلف وب را ملاحظه کرد و یا می توان با وارد کردن متن صفحات وب را که متن مورد نظر در آنها منتشر شده است را یافت.

کپی اسکیپ همچنین دارای یک API قدرتمند است که با پرداخت هزینه ای مختصر به صورت روزانه و خودکار وب را برای جستجوی سرقت احتمالی از محتوای یک سایت جستجو می کند و مانند یک دزدگیر قوی از محتوای  سایت ها محافظت می کند.

اینکه فکر کنیم چون در ایران کپی رایت نیست نمی توان از محتوا محافظت کرد تصوری اشتباه است از یک سو در ایران نیز قوانینی هست که از حقوق پدیدآورندگان صیانت می کند و از سوی دیگر برای مقابله با سرقت محتوا در اینترنت نیازی به طی کردن رویه جاری قضایی نیست. چون می توان به سرعت با استناد به قوانین ایالات متحده از جمله DMCA یا قانون کپی رایت هزاره با سرقت محتوا در اینترنت از طریق شرکت های هاستینگ و شرکت های ثبت دامین مقابله نمود.

در تجربه شخصی این شیوه را به کار گرفتم یعنی استفاده از رویه حقوقی با استناد به DMCA که بسیار سریع و کم هزینه است.

 

سایت کتاب ۱۱۳ – گلچینی از بهترین سایت های به درد بخور


دزدگیر متنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر