۱۳۹۱ آذر ۲۹, چهارشنبه

ویرایش و تصحیح متون انگلیسی

سایت کتاب ۱۱۳

برای ویرایش املایی و گرامری متن انگلیسی و دست یافتن به امکاناتی بیش از آنچه برنامه آفیس مایکروسافت ارایه می‌دهد سایت های مختلفی سرویس های قابل قبولی ارایه می‌دهند. یکی از بهترین سایت ها را که میتوانم معرفی کنم گرامرلی است گرامرلی نوشته های انگلیسی را نه تنها ویرایش می کند بلکه می توان به کمک آن کیفیت کلمات متن را افزایش داد و آن را غنی‌تر کرد. شاید با این مثال عملکرد سایت گرامرلی بهتر به چشم آید٬ فرض کنید یک نفر که به زبان فارسی مسلط نیست جمله ای بنویسد ؛ <آب را با ماست درست کردیم و نوشیدیم> ٬ چنین جمله ای در گرامرلی به این صورت بهینه می‌شود: <دوغ درست کردیم و نوشیدیم.> گرامرلی هوش زیادی در ارایه بهترین واژه ها با توجه به معنای متن دارد. ( توجه بفرمایید که گرامرلی ابزاری برای ویرایش متن به زبان انگلیسی است و مثال ذکر شده تنها برای تفهیم شیوه کار این سایت بود).

با وجود تمام مزایا گرامرلی مبلغ اشتراک سالانه ای دریافت می کند که هرچند ناچیز است اما پرداخت آن برای کاربران ایرانی دردسر ساز است چون در این سایت-کتاب مبنا بر معرفی ابزارهایی است که رایگان هم قابل استفاده باشند. سایت – پولیش مای رایتینگ polishmywriting – را معرفی می کنم.

این سایت درواقع از محصولات شرکت اتوماتیک ( مالک ووردپرس ) می باشد و اگر با wordpress.com یا ابزارهای JetPack کار کرده باشید از همین سیستم ویرایش متن بهره برده اید.

یکی از مزایای این سایت ارایه API است یعنی برنامه نویسان می توانند از این ابزار ویرایش متن در سایت‌هایی که می سازند بهره ببرند.

آدرس سایت:http://www.polishmywriting.com

 

سایت کتاب ۱۱۳ – گلچینی از بهترین سایت های به درد بخور


ویرایش و تصحیح متون انگلیسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر